Bemutatkoznak a Homefort háztartási gépek: Interjú Balla-Wohlfarth Csillával

Az utóbbi hónapokban egyre többször találkoztunk független kutatásaink során a Homefort háztartási gépekkel, amelyek szinte észrevétlenül váltak a hazai piac szerves részévé.

Ez arra ösztönzött minket, hogy jobban megismerjük a márkát, így hamar kiderült, hogy a magyar háttér mellett kivétel nélkül nagyszerű ár-érték aránnyal rendelkező termékekről van szó, amelyek egyre jobb értékelésekkel rendelkeznek a magyar vásárlók körében.

Szerettük volna megtudni tehát, hogy mi rejlik a Homefort gyors és tartós sikere mögött egy olyan piacon, ahol a legtöbbször a jól ismert nemzetközi márkák diktálják a tempót.

Fel is kerestük ennek apropójából az Onlinemárkabolt Magyarország Kft. tulajdonostárs-ügyvezető igazgatóját, Balla-Wohlfarth Csillát, hogy segítsen megismertetni olvasóinkkal a Homefort márkát.

Honnan jött az ötlet, hogy saját márkával jelenjetek meg a magyar piacon? 

Sokszor tapasztaltuk, hogy a vezető márkák termékeinek ár-érték aránya nem mindig optimális. A vásárlók gyakran kénytelenek a tényleges értéken felül megfizetni a márkanevet is, ami indokolatlanul magas árhoz vezet.

Ezt látva döntöttünk úgy, hogy megkerüljük ezt a felárat a Homefort márkánál:

  • Közvetlenül azokból a gyárakból szerezzük be készülékeinket, ahol a nagymárkák is gyártatnak.
  • Így lehetőségünk nyílik arra, hogy a brand-felár nélkül, sokkal kedvezőbb és jobb ár-érték arányú termékeket kínáljunk vásárlóinknak, ugyanazon minőség mellett.

Célunk, hogy a minőségi technológia mindenki számára elérhető legyen anélkül, hogy a névért fizetnének. Így tudunk tenni azért, hogy a küldetésünk megvalósuljon:

“Hisszük, hogy a Nő a házimunkában is megérdemli a hűséges társat”

Milyen elvárásaitok voltak a magyar piaccal kapcsolatban? Számítottatok erre a nagy sikerre?

Több mint húsz éve kereskedelemmel foglalkozik a cégünk, így tudtuk, hogy lesz igény a termékeinkre. A magyar vásárlók egyre tudatosabbak, elfogadják a szakértői segítséget melyet adunk. A sikernek nagyon örülünk, és tovább sarkalja a termékpaletta bővítését.

Milyen kihívási vannak egy márkának, amikor már ismert, nagy márkákkal kell versenyezni egy ilyen piacon?

A jelenlegi hatalmas háztartásigép márkák óriási versenyben vannak egymással. Milliárdos pénztömegeket költenek a hirdetésekre, és hangzatos reklámokra.Ebben a nagyon hangos zajban kell helytállnunk és elmondanunk a vásárlóinknak, hogy mi valódi értéket szeretnénk adni nekik.

Aki nem ismerné a márkát, milyen termékekből áll a kínálat? Melyek a legnépszerűbbek?

A Homefort háztatásigépekkel egy otthont teljes mértékben be lehet rendezni..Sütők, főzőlapok, mosogatógépek, mosógépek, szárítógépek, hűtők, fagyasztők, páraelszívók, páramentesítők vannak a kínálatunkban. Van olyan fiókos fagyasztónk ami egy gombnyomással hűtővé alakítható…

A Homefort termékek egyik hangzatos szlogenje: „egyszerűen hűséges”. Mire utal ez valójában?

A háztartásokban még ma is jellemző, hogy a nők végzik a munka nagyobbik részét. Nőként én is hiszem, hogy a tiszta, rendezett otthon elengedhetetlen a jó közérzethez. Ehhez azonban megbízható segítőtársakra van szükség: olyan háztartási gépekre, amelyek hűségesen és hatékonyan működnek. E biztos alapok nélkül nehéz felépíteni egy igazi, szeretettel teli otthont. Szeretnénk, ha mi is részesei lehetnénk ennek a folyamatnak, és segíthetnénk ebben.

Hová lehetne helyezni a piacon a Homefort háztartási gépeit?

Középkategóriás, jó minőségű készülékek, felesleges funkciók nélkül. A legtöbb felhasználó egy mosógépen 2-3 funkciót használ, a legtöbb esetben felesleges a pl. 13 féle mosási mód.A globális óriásmárkák gyakran a legújabb, bonyolult technológiai extrákra és a széles, de zavaróan nagy termékpalettára fókuszálnak. A Homefort filozófiája ezzel szemben a tudatos egyszerűség és a hosszú távú megbízhatóság. 

Milyen előnyöket emelnél ki a Homefort termékek kapcsán más gyártókhoz képest? Mit tudtok adni a magyar vásárlóknak, amit egy globális márka nem?

Nincs tele felesleges funkciókkal. Csak a valóban hasznos, letisztult programok maradtak. Ez könnyen kezelhetővé teszi, a gép azt teszi, amire való: teszi a dolgát, éveken át.Ugyanazokban a nagynevű európai és ázsiai gyárakban készül, mint a prémium márkák egy része, de a drága, felesleges marketingköltséget és extrákat nem kell megfizetni. Minőség elérhető áron. Alapvetően 3 év gyári garanciát biztosítunk, ami bizonyítja a termékeink megbízhatóságát. Ezen felül választható a hosszabb Gondoskodó Garancia is.A termékfejlesztés során a vásárlói visszajelzésekre építünk, és szigorú minőségellenőrzéssel biztosítjuk, hogy a gépek ne 1-2 évig, hanem hosszú távon szolgáljanak.

Szolgáltatásaik a magyar háziasszonyokért:

  • Ingyenes szállítás és beüzemelés: az új készülék kiszállítása és helyszíni üzembe helyezése (bekötése) alap, Önnek nem kell szerelőt keresnie.
  • Régi készülék elszállítása: kivesszük, elvisszük a régi gépet, így nem marad Önre a felesleges teher.
  • Országos, gyors szervizháttér: Egy esetleges probléma esetén nem egy külföldi központot kell hívni, hanem egy magyar, országos lefedettségű szerviz áll rendelkezésre. Ez garantálja a gyors és magas színvonalú kiszolgálást.

Közvetlen kapcsolat és visszajelzések: A termékfejlesztés során komolyan vesszük a magyar vásárlók visszajelzéseit (pl. a felesleges funkciók elhagyása), így valóban azokat a gépeket kapják, amikre nekik szükségük van a mindennapi, valós élethelyzetekben.

Könnyített finanszírozás: Részletfizetési és 0% THM-es áruhitel lehetőségek biztosítása hogy a minőség ne anyagi kérdésen múljon.

Nagyon sok gyártó egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra és az energiatakarékosságra. Mi a helyzet ezen a téren a Homefort kapcsán?

Ez egy rendkívül fontos és időszerű kérdés. A Homefort a fenntarthatóságot egyedi módon közelíti meg, nem a legdrágább technológiai csúcsot célozza, hanem a hosszú távú gazdaságosságot és a hulladékcsökkentést helyezi fókuszba, a magyar pénztárcához igazítva.

A legtöbb Homefort készülék az új EU energiacímkézés szerinti D vagy E kategóriába tartozik (pl. mosógépek, mosogatógépek, hűtők).

Fontos tudnivaló: A 2021-ben bevezetett új skála szigorúbb, mint a régi (A+, A++). A ma kapható D és E kategória a korábbi, takarékosabb A+ vagy A++ gépeknek felel meg. Ez a kategória ma a középmezőnyhöz tartozik, ami azt jelenti, hogy:

  • Már eleve beépítve van az energia- és víztakarékos ECO program.
  • Bár vannak nála jobb (A, B, C) kategóriás gépek, azok jóval drágábbak. A Homefort a kiváló ár-érték arányra törekszik, ahol a kezdeti befektetés alacsony, de a napi fogyasztás mégis gazdaságos.

Pénztárcabarát gazdaságosság: A felesleges, ritkán használt, energiaigényes extra funkciókat kihagyták, így a berendezések célzottan a leggyakoribb, energiatakarékos használatra optimalizáltak.

Kapcsolódó anyagunk:

Melyik a legjobb energiaosztály?

Egy új termék tervezésekor mennyi idő telik el az ötlettől a bolti megjelenésig? Mi a legnagyobb kihívás ebben a folyamatban?

A Homefort márkánál az ötlettől a bolti megjelenésig terjedő út egy gondosan felépített, több hónapos folyamat, melynek középpontjában a valódi megbízhatóság áll, nem a sietség.

A kezdeti fázis, azaz a vásárlói igények összegyűjtése és a termék specifikációjának összeállítása már önmagában hosszú hónapokat vesz igénybe. Ez a türelem teszi lehetővé, hogy csak olyan funkciók kerüljenek a gépbe, amelyekre valóban szükség van, elhagyva a felesleges, bonyolító extrákat.

Ezt követően kerül sor a mintatermékek gyártóktól történő megrendelésére és a beérkezett modellek bevizsgálására. A Homefortnál kulcsfontosságú, hogy a gépeket nem csak külső szakértők ellenőrzik, hanem a munkatársak is hazaviszik és használják, ezzel valós, mindennapi tapasztalatot szerezve. Ez a belső, hosszabb távú tesztelési szakasz ismét hónapokat ad hozzá a teljes időtartamhoz.

Összességében az ötlet megszületésétől a boltok polcaira kerülésig optimális esetben is legalább hat hónap, de gyakran egy év is eltelhet, mire a legjobb, legmegfelelőbb készülékből megtörténik a nagyobb megrendelés.

A legnagyobb kihívás pontosan abban a megbízhatóságra fókuszáló időigényben rejlik, amelyet a Homefort fektet a tesztelésbe: a hónapokra előre tervezés rizikójában.

Pénzügyi kockázat: A Homefort elkötelezett a hosszú távú minőség mellett. Ha egy gép specifikációját hónapokkal előre lefoglalják és nagy mennyiségben megrendelik, de a belső tesztelés során utolsó pillanatban merül fel egy hiba, az egy már lekötött, nagy beruházás meghiúsulását és jelentős anyagi veszteséget jelent.

Piaci lemaradás: Miközben a Homefort a hűség és tartósság biztosításán dolgozik, a piac változik. A versenytársak akár új, divatos funkciókat is bevezethetnek. A kihívás, hogy a márka megőrizze a vásárlói bizalmat az időtlen minőségével, miközben folyamatosan versenyez a gyorsan változó technológiai divattal.

A Homefort számára a kihívás tehát, hogy a megengedett legnagyobb rizikó mellett is kitartson a minőségellenőrzés, a hűséges működés ígérete mellett, mert ez az alapja a márka egész filozófiájának.

Mit kell tudni a Homefort jövőbeni terveiről? Mik az elsődleges célkitűzések 2026-ra? Készültök valami meglepetéssel vagy újdonsággal?

A legfőbb célkitűzés a vásárlói bizalom további növelése. Ez a márka legfontosabb ígérete. Továbbra is azokon a területeken várhatóak új modellek, ahol a legnagyobb igény mutatkozik a keskeny, kis helyen is elférő, vagy éppen kettő az egyben (2in1) megoldásokra (pl. mosógépek, fagyasztók/hűtők). 2026-ban a Homefort a magyar nők (és férfiak) mindennapjainak megkönnyítését célozza, megbízhatóbb, egyszerűbben használható és hosszú távon gazdaságos háztartási gépekkel, a szolgáltatások minőségének folyamatos emelése mellett.

Külföldi terjeszkedésre nem gondoltatok még?

Magyarországon szeretnénk értéket adni, és megerősödni a márkával.

Ha valaki még nem hallott volna a Homefort termékekről, miért ajánlanád neki, hogy a ti kínálatotokból válogasson?

Mi egy magyar cég vagyunk, amely hisz a jobb kedvű országban és a jobban működő otthonokban. Készülékeinket azért fejlesztjük, hogy tartós, megbízható és egyszerűen kezelhető hűséges társai legyenek a mindennapoknak. Így a gépek gondtalanul teszik a dolgukat, Önnek pedig több ideje marad arra, ami igazán boldoggá teszi – a családra és saját magára. A Homefort nem csak háztartási gép: örömöt és időt ajándékoz