Elindult az akciófigyelő szolgáltatásunk

KuKirin G4 elektromos roller teszt

Utoljára frissítve:

Nem gondoltuk volna, hogy egy elektromos roller egyszer majd annyira levesz minket a lábunkról, mint a KuKirin G4, de tesztünkből megtudhatod, hogy ez a jármű valóban nagyon jó lett.

Míg néhány évvel ezelőtt sokan elképzelhetetlennek tartották, hogy az elektromos rollerek be tudnak törni a járműiparba, ma már sokan el sem tudnák képzelni nélküle az életüket. Emiatt az ágazat óriási fejlődésben van, és ennek az egyik jeles képviselője a kínai KuKirin.

A gyártó 2018 óta van jelen a piacon, az e-rollerek mellett pedig e-biciklikkel is foglalkoznak, miközben nemcsak a külsőségekre adnak, hanem arra is, hogy a vásárlók óriási teljesítményt és masszív megoldásokat kapjanak a pénzükért cserébe.

Miután napokig nyúztuk és szinte mindenhová ezzel az elektromos rollerrel jártunk, rengeteg tapasztalatot szereztünk, amelyeket most mind-mind meg is osztunk veletek, hogy teljes képet kaphassatok arról, milyen lett a gyakorlatban a KuKirin G4.

Cikkünket szokásosan nem szponzorálta gyártó, vagy forgalmazó.

KuKirin G4

Jellemzők

  • Acél+alumínium hibrid váz
  • Motor erő: 2000 Watt
  • Töltési idő kb: 10-12 óra
  • Első / hátsó tárcsafék rendszer és elektromos fék (EBS)
  • Gumiabroncs méret: 11″
  • Max. terhelhetőség: 120 kg

Elérhető itt

banggood.com – hivatalos

Teljesítmény2000W
Motor típusSzénkefe nélküli hátsó single motor
Akkumulátor feszültség60 Volt
Akkumulátor kapacitás20Ah
Termék súlya37 kilogramm
Max. megtehető távolság
(gyári adatok szerint)
75 kilométer
Max. terhelhetőség120 kilogramm
Gumiabroncs méret11 hüvelyk
Sebességi fokozatok3 (ECO, Sport, Race)
Max. sebesség70 km/h
FékElső / hátsó tárcsafék rendszer és elektromos fék (EBS)
Töltési idő10-12 óra

A tesztelőről

Mivel egy elektromos roller tesztelésekor rendkívül fontosak a tesztelő tulajdonságai – hiszen egy ilyen jármű egészen másként viselkedik egy 50 és egy 100 kilogrammos ember alatt –, ezért már itt az elején fontosnak tartjuk tisztázni a kapcsolódó paramétereket.

A roller tulajdonságairól egy 100 kilogrammos, 185 centiméter magas ember írja le véleményét, ami nagyon sok járműnél már határértéket képvisel és csökkenthet bizonyos tulajdonságokat, azonban a KuKirin termékénél ilyesmivel nem találkoztunk.

A tesztidőszak során minden érték megfelelt a gyári adatoknak, nagyszerűen gyorsult és teljesített az emelkedőkön, ami nem véletlen, hiszen a gyártó is hangsúlyozza: ezt a rollernek akár 120 kilóval terhelve is tudnia kell.

Masszív csomagolással és gazdag felszereltséggel érkezik

A járművet egy nagyobbacska, ámde egyszerű kartondobozban kaptuk kézhez. Maga a roller összehajtva, hungarocell tömbökkel bélelve helyezkedett el benne, vagyis a csomagolás nagyon biztonságos, bátran megrendelhetjük online, biztosan egészben kapjuk majd meg.

Mivel maga a roller nem könnyű – önmagában 37 kilogramm –, ezért a dobozból való kiemelése emberes feladat, de legalább már itt is érezhetjük, hogy minőségi termékkel van dolgunk.

Természetesen minden elemét extra csomagolás védi a sérülésektől, miközben kiegészítőkből sincs hiány: a használati útmutató mellett találunk a dobozban egy szerszám pakkot, egy indítókulcsot, egy töltőt, valamint egy hátsó sárvédőt.

Pofonegyszerű összeszerelés

Jó hír, hogy alapvetően nem kell egy műszaki zseninek lenni a KuKirin G4 összeszereléséhez, de azért nem árt, ha tudjuk, mi az az imbuszkulcs. A gyártó komplett készletet biztosít – néhány extra csavar társaságában – ahhoz, hogy pár perc alatt menetkésszé varázsoljuk a járművet.

Nincs más dolgunk, mint a kormányt a megfelelő foglalatba helyezni, megerősíteni, illetve felszerelni a hátsó sárvédőt, majd indíthatjuk is a masinát.

Természetesen előfordulhat, hogy szükség lesz néhány gyári csavar meghúzására vagy a fékek beállítására, de a mi tesztpéldányunkon minden azonnal tökéletesen működött, így a kicsomagolás után nem sokkal már fel is pattanhattunk a járműre.

Extravagáns, mégis masszív megjelenés

A roller megjelenését határozottan extravagáns kategóriába sorolhatjuk – például a Xiaomi elektromos rollerekhez mérten –, azonban a vagány külső nem ment a tartósság, a masszív háttér rovására.

Bár először egy kicsit ódzkodva terheltük, hiszen különleges kerékfelfüggesztést kapott és a kormányrúd is valójában két vékonyabb fémblemezből áll össze, azonban az alumínium és acélelemek nagyon jól teljesítettek a gyakorlatban, nem recsegtek, nem ropogtak, határozottan tartós, erős hatást keltettek.

A szürke és fekete festésű vázat szolidan, de szintén vagányan díszítették narancssárgás árnyalatú feliratokkal és rajtzászlós mintákkal.

A több mint 37 kilogrammos súly és a 1295x1336x660 mm-es méret (ami összecsukva is 550x1336x660 mm) okán nem túl apró, tárolása és hordozása egyaránt okozhat gondot abban az esetben, ha például vonaton vagy buszon magunkkal vinnénk, de ez az elektromos roller nem is arra való, hogy hordozzuk. Ezt a rollert utazásra teremtették!

Masszív jellegét ráadásul IPX 4-es besorolással erősítette meg a gyártó, vagyis ellenáll a fröccsenő víznek, így nagy esőben nem ajánlott a használata, de szemerkélő ködben vagy eső után nem lesz vele gond.

A hordozhatóság jegyében a roller természetesen összehajtható, ehhez a kormányoszlopon kell kihúznunk a biztosítószeget, majd a fekete kar meghúzásával a jármű egyszerűen összecsuklik. Kényelmes és egyszerű módszer, amit a többség alighanem ritkán használ majd.

A KuKirin G4 elektromos roller a gyakorlatban

Most, hogy már ismerjük a roller külső sajátosságait, itt az ideje, hogy alaposabban is megismerjük alapvető tulajdonságait, illetve kapcsolódó elemeit, alkatrészeit, hogy miként teljesítettek a gyakorlatban.

Egyszerű indítás

Bár vannak elektromos rollerek, amelyeken feleslegesen megbonyolították az indítást, azonban a KuKirin G4 esetében meglepően egyszerű és könnyed lett mindez.

Gyakorlatilag úgy működik, mint egy motorkerékpár – egyébként is több ponton éreztük inkább motorbiciklinek, mint rollernek a járművet: csak bedugjuk a slusszkulcsot a gyújtáskapcsolóba, elforgatjuk, majd a gázkaron hosszan megnyomjuk a bekapcsoló gombot.

Ezt követően a roller életre kel és rögtön indulhatunk vele!

A kormány kellően széles, de magassága nem állítható

A KuKirin terméke kapcsán az egyik első fekete leves a kormány volt. Kellően széles (660 mm) és masszív is egyben, elrendezése szintén nagyon jó, de magassága nem állítható, ami az alacsonyabbaknak okozhat problémát, hiszen gyárilag nagyon magasra került.

A gázkar könnyen mozog, nagyon kifinomultan működtethető, az első és a hátsó fék karjai szintén egyszerűen húzhatók, de fontos, hogy a kormányon még duda is található, ami inkább egyfajta sípoló hangot ad, de lényegén ez nem változtat, figyelemfelkeltésre kiváló.

Szintén a kormányon helyezkedik el az első lámpa, ami véleményünk szerint egy kicsit gyengére sikerült, napközben elegendő, jól látnak majd minket a forgalomban, de sötétben közlekedni nem a legszerencsésebb vele, fénye ugyanis alig világít előre 2-3 métert.

Természetesen a műszerfal sem hiányzik a sorból, egy nagyobbacska kijelzőt kaptunk, ami a sebesség, a megtett távolság, a töltöttségi szint és a lámpa kalibrálására ad lehetőséget könnyen, egyszerűen és átláthatóan.

Bár felhős időben a kijelző fényereje elegendőnek bizonyult, közvetlen napsütésben azonban romlik a láthatósága.

Magas fellépő, masszív felépítménnyel és támasztóval

A roller egyik nagy előnye, hogy nemcsak masszív, hanem magas felépítménnyel is rendelkezik. Hasmagassága 18 centiméter, sőt a fellépő 27 centiméter magason van, ami nagy biztonságérzetet adhat még egyenetlen terepen is.

A fellépőről elmondanánk, hogy speciális gumiborítást kapott, ezáltal nagyszerűen tapad, és elég nagy ahhoz (220×510 mm), hogy 46-os lábbal is kényelmesen elférjünk rajta. A fellépő hátsó felén van egy sárvédőnek is betudható emelvény, ez a lábtartó, ami kényelmesebbé teszi az utazást.

A jármű fellépőjéhez egy nagyjából 15 centiméteres masszív támasztó is csatlakozik, ami egyszerűen fel- és lehajtható, nem zavaró menet közben, és miután kellően vaskosra sikerült, könnyedén megtartja a roller egyébként jelentős súlyát.

Sárvédők, kerekek, lengéscsillapítók – semmiben sem csalódtunk nagyot

Hogy a kisebb kiegészítőkről is szót ejtsünk a KuKirin G4 kapcsán, elmondanánk például, hogy a járműre felszerelhető egy sárvédő, ami a gyakorlatban nem sokat ér, de jobban néz ki tőle a roller, sőt egy prizmát is találunk rajta, így érdemes feltenni rá.

Az első lámpa hiányosságairól fentebb már írtunk, de szerencsére a hátsó lámpánál nincs ilyen problémánk: tökéletesen illeszkedik a dizájnhoz, jól világít, jelzi a fékezést, sőt álló helyzetben is világít.

Természetesen nincs hiány irányjelzőkből sem – ezeket a kormányról tudjuk kezelni –, amelyek nem túl nagyok, de jól látható a jelzésük.

A rolleren 11 hüvelykes kerekek kaptak helyet, amelyek rendkívül szélesek (9 cm), emiatt nagyon stabilan tartják a rollert, még off-road körülmények között is nagyszerűen teljesítenek. Mintázatuk olyasmi, mint amit a kismotoroknál megszokhattunk, egyenletes felületen, nedves úton is stabil, de azért sárban el tud kaparni.

A fekete felnik egyébiránt küllős kialakításúak, amelyek még tovább növelik a roller vagány megjelenését!

Amit mindenképpen ki kell még emelnünk, az a lengéscsillapító! A KuKirin e-rollerén elől és hátul is rugós felfüggesztés kapott helyet, amelyek feszesek, nagyszerűen kiegyenlítik az egyenetlenségeket, meglepően stabilan tartják a járművet a kanyarokban, de földes úton is.

Akár 70 km/h-val is száguldozhatunk vele

Egy elektromos roller kapcsán nyilván a vásárlók többségét a teljesítmény érdekli a leginkább. Örömmel jelentjük, hogy a KuKirin nem szabályozta 25 km/h-ra a jármű végsebességét, de ne szaladjunk ennyire előre!

Amit tudni kell, hogy ebben a rollerben egy 2000W-os szénkefe nélküli motor dolgozik, ami 38 Nm nyomaték leadására képes. Aki nincs annyira tisztában ezekkel az értékekkel, annak elmondanánk, hogy ez nagyon sok, de a legjobb: érezhető is!

A motort a hátsó kerékben helyezték el, és valóban olyan erős, hogy akár még egykerekezni is lehet vele, ha elég ügyesek vagyunk, de nyilván nem ez az elsődleges felhasználási módja. 

Alapvetően három teljesítményfokozatban használjuk a járművet. Az első az Eco mód, amikor 20 km/h a végsebesség. A második a Sport, amikor akár 40 km/h-ra is gyorsíthatunk, míg a harmadik a Race fokozat, amivel a 70 km/h-s végsebesség is elérhető – legalábbis lejtőn lefelé.

Kipróbáltuk, alattunk 67 km/h volt a maximum, amit egyenesben ki tudtunk hajtani belőle, de ezt a teljesítményt is nagyon jónak mondanánk, sőt kiemelnénk, hogy még ilyen tempó mellett sem volt instabil a jármű, meglepően kiegyensúlyozottan haladt, egyedül a fordulásokat éreztük vele kicsit darabosnak, (ez a feszesebb csapágyak miatt van), de a biztonság mindvégig jellemző volt.

Hogy a nyomaték ott van benne, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a 20 fokos lejtőkön is repített minket, csak nagyon minimálisan észleltük a sebesség csökkenését, lejtőről lefelé pedig érezhetően dolgozott benne a motorfék.

Amit hiányoltunk, hogy nincs teljes tempomat, csak 25 km/h-s sebességig, ami hosszabb utakon okozhat kellemetlenséget. Gyorsulása kiváló, nagyszerűen gurul, jól és biztonságosan kiegyenlíti az úthibákat, sőt földúton is meglepően sima futást biztosít, lengéscsillapítói nagyszerűen dolgoznak.

A fékek is megfelelően működnek

Mivel nagy a teljesítmény, ezért a jelentős fékerőről is gondoskodnia kellett a gyártónak. Ezen a téren sem panaszkodhatunk, elől-hátul mechanikus tárcsafék dolgozik rajta, amelyek jól reagálnak, nem túl hirtelenek, de 40 km/h-nál simán megfogják a rollert 3-4 méteres féktávon belül.

Főként a kisebb korrigálásoknál működik nagyon jól a fék, érdekessége pedig, hogy a fékezéskor aktiválódik a KERS-rendszer, amivel nagyon sok extra töltöttségre tehetünk szert. Nyilván a fékerőt nagyban befolyásolja a vezető súlya, de ez a hatótávról is elmondható.

Akár 50-60 kilométert is megtehetünk vele egyetlen töltéssel

A nagy erőhöz sok energia is kell. Pontosan tudta ezt a KuKirin, akik egy 60V-os és 20Ah-s akkumulátort szereltek az elektromos rollerbe. Noha 10-12 órát igényel, míg teljesen feltöltjük, azonban ezzel akár 50-60 kilométert is megtehetünk töltésenként, ami bődületesen jó érték.

Sőt mi több, tapasztalataink szerint még akkor is legalább 35-40 kilométer a hatótáv, ha nem kíméljük a roller teljesítményét, és gyakran használjuk Race fokozatban, de nyilván ezeket az értékeket a súlyunk mellett az útviszonyok, a forgalom és az időjárás is befolyásolják.

Bivalyerős, ár-érték arány bajnok és még szép is? Ez a KuKirin G4!

Ha összegezzük tapasztalatainkat, akkor elmondhatjuk, hogy a KuKirin G4 elektromos roller egy igazi nagyágyú a piacon. Tudása alapján nagyon jó ár-érték arányt képvisel, miközben nemcsak jól néz ki, hanem elképesztő teljesítményt is kínál.

Normál körülmények között nincs olyan útszakasz vagy emelkedő, ami gondot okozna neki, nagyon jól gyorsul, végsebessége a kismotorokéval vetekszik, miközben nem kell aggódnunk a biztonság miatt sem.

Egy igazi crossover, ami tökéletes városban, de terepen is megállja a helyét, így munkába járáshoz, kirándulásokhoz és egyszerű adrenalinlöketekhez egyaránt jó választás.

Ezzel szemben a negatívumai gyakorlatilag eltörpülnek, így aki egy kellően masszív és gyors elektromos rollert keres, biztosan könnyen beleszeret majd a KuKirin termékébe.

ElőnyökHátrányok
Rendkívül stabil és masszív szerkezet, extravagáns megjelenésselNem teljesen vízálló a kialakítása
Kimagasló teljesítmény, akár 70 km/h-s végsebességgelNagyon nehéz, hordozhatósága gondot okozhat
Egyszerű beüzemelés és használatA kormány magassága nem állítható
Kiváló lengéscsillapítása miatt terepen is használhatóA KuKirin telefonos applikáció nem
kompatibilis ezzel a rollerrel
Akár 60 km-es hatótáv is elérhető vele
Teljesen kiválthat egy benzines kismotort
A biztonság szempontjából sincs rá panasz

Kapcsolódó anyagunk:

A legjobb elektromos rollerek (2024)

KuKirin G4
Masszív, extrém és hatalmas teljesítmény
A KuKirin G4 egy kiváló választás azok számára, akik egy olyan rollert keresnek, ami minden akadállyal megküzd és mindezt hatalmas teljesítmény mellett teszi.
8.5
Teszt Plussz Magazin független ajánlásával