Elindult az akciófigyelő szolgáltatásunk

Engwe Y600 elektromos roller teszt – elegáns, kényelmes & praktikus

Kipróbáltuk az Engwe Y600 elektromos rollert, és bár előzetesen voltak fenntartásaink, végül kényelmével, masszív kialakításával és teljesítményével mégis könnyen meggyőzött minket.

Az Engwe nevét talán még sokan nem ismerik Magyarországon, azonban a kínai háttérrel rendelkező gyártó kapcsán ez biztosan megváltozik majd az elkövetkezendő időszakban, hiszen az elektromos rollerekre és kerékpárokra koncentráló vállalat nagyon elkötelezett.

Mi sem bizonyítja ezt jobban más, mint az Engwe Y600-as, ami jött, látott és győzött, minket pedig nagyon kellemesen meglepett, hiszen kifejezetten masszív, tartós és kényelmes kialakítást kapott, sőt nemcsak városban, hanem terepen is jól használható volt.

Ne szaladjunk azonban ennyire előre, lássuk lépésről-lépésre, hogy milyen benyomást tett ránk a tesztelés közben az Engwe elektromos rollere!

Cikkünket természetesen nem szponzorálta gyártó, vagy forgalmazó.

Engwe Y600

Előnyök
  • 9,05 hüvelyk széles lábtartó
  • IPX5 vízálló kerekek
  • Egyszerű és klasszikus dizájn
  • Könnyen összecsukható
  • Kimagasló teljesítmény

Elérhető itt:

geekbuying.com

Motor erő600W / 830 W
Motor típusElektromotor
Akkumulátor feszültség48 Volt
Akkumulátor-kapacitás18,2 AH
Termék súlya26,5 kilogramm
Max. megtehető távolság
(gyári adatok szerint)
70 kilométer
Max. terhelhetőség120 kilogramm
Gumiabroncs méret10″
Sebességi fokozatok3
Max. sebesség43 km/h

A tesztelőről

Mivel egy elektromos roller tulajdonságait alapvetően befolyásolja a tesztelő személye, ezért fontosnak tartom már itt az elején leszögezni, hogy a kérdéses tesztalanyról egy nagyjából 100 kilogrammos és 185 centiméter magas személy írta le a véleményét.

Ez nagyon sok e-rollernél határérték, de az Engwe Y600 esetében nem okozott problémát, majdnem minden a gyári értékeknek megfelelően működött, ami nem meglepő annak fényében, hogy a jármű teherbírását 120 kilogrammra optimalizálták.

Masszív csomagolás szerszámokkal és minden fontos kiegészítővel

Mivel egy nagyobb méretű elektromos rollerről van szó, az Engwe Y600-as egy komolyabb kartondobozban érkezett meg hozzánk, amiből kissé nehéz úgy kiemelni a járművet, hogy a csomagolást ne szabjuk darabokra, de nem is lehetetlen.

Maga a doboz nem túl látványos, ellenben a funkcióját tökéletesen ellátja, sőt a gyártó gondoskodott róla, hogy odabent a roller minden fontosabb eleme hungarocell tömbök közé legyen szorítva, de extra fóliák és gyorskötözők is segítettek abban, hogy szállítás közben ne tudjon sérülni a roller.

Ha online rendelnénk, a sérülések miatt tehát nem kell aggódnunk, sőt a kiegészítőkkel sem fukarkodott a gyártó.

Az olyan alapvető tartozékok mellett, mint a kulcs vagy a töltő, a rollerhez kapunk egy alapos összeszerelési útmutatót, egy extra lábtartót, egy ülést – ami eleve a vázhoz csavarozva érkezik –, valamint a szereléshez szükséges szerszámokat, imbuszkulcsot, villáskulcsot, sőt még extra csavarokat is.

Gyorsan és egyszerűen indulásra kész

Ha nem vagyunk műszaki zsenik, akkor különösen jó hír, hogy az Engwe elektromos rollerét pofonegyszerűen összerakhatjuk, illetve beüzemelhetjük.

A kicsomagolás után érdemes rápillantani az útmutatóra, amely közérthető képekkel szemlélteti a folyamatot, de a cég Youtube videót is készített ehhez, ami szerintünk sokkal nagyobb segítség volt.

Mivel a roller összehajtott állapotban érkezik, az első lépés az lesz, hogy egy határozott mozdulattal kipattintjuk a kormányt, rögzítjük, majd pedig beállítjuk magunknak a megfelelő helyzetben a fék- és a gázkart, a kijelzőt, az indexet, a lámpákat és így tovább.

Ezt követően rögtön indíthatjuk is a járművet vagy felszerelhetjük rá az extra lábtartót, illetve az ülést, amelyek opcionális kiegészítők. Maga az indítás pofonegyszerű, csak elforgatjuk a slusszkulcsot és hosszan nyomjuk a bekapcsoló gombot hozzá.

Itt jegyeznénk meg, hogy nagyon sok csavart nekünk kell meghúzni a rolleren, és mivel nem tudtunk gyári nyomatékot kifejteni, a tesztidőszak során ezeket gyakran újra kellett húzni, mert kilazultak. Erre érdemes lehet odafigyelni majd a leendő tulajdonosoknak!

Ülés nélkül egészen vagány megjelenéssel rendelkezik

A gyártó elkövette azt a hibát, hogy a legtöbb helyen üléssel reklámozták a rollert, ami egy kicsit nagymamás hatást kelt, holott erről a gyakorlatban szó sincs.

Amennyiben az ülést nem használjuk, nyugodtan le tudjuk szerelni, (ám ehhez már lehet komolyabb eszközök kellenek, mert a gyártó igen erősen húzza meg a csavarokat és olykor az emberi erő kevés lehet) kifejezetten vagány, fiatalos és magabiztos megjelenés jellemzi, nagyon egyben van az egész, méghozzá sok-sok apró motívummal, amelyek még tovább fokozzák összhatását.

Ilyen például a csinos felni, a masszív kormány, rajta a szürke vastagítással, illetve az Engwe felirattal, de a többnyire alumíniumból és acélból készült járműnek még a fellépőjét is feldobták egy gyártói logóval.

Minket különösen megfogott, hogy a szürke és fekete alapszínt több helyen pirossal színesítették, így például a fékrendszer egy része, sőt még a kábelezés is ebben az árnyalatban pompázik.

Összehajtható és több szempontból paraméterezhető a roller, így mozgatható például a kormány, sőt az ülés is. A 26,5 kilogrammos súlya az anyaghasználat minőségéről is árulkodó adat, hiszen valóban egy nagyon masszív szerkezet, aminek nemcsak a kormánya, hanem az ülése is lehajtható, így jó kondi mellett bárhová magunkkal vihető.

Kiemelendő még ezen a téren az IPX5-ös besorolás, aminek köszönhetően minden irányú vízsugár ellen védelmet kapott a jármű, azaz bátran használhatjuk például esőben.

Az Engwe Y600 elektromos roller a gyakorlatban

Tudni kell ugyanakkor, hogy a roller nemcsak jól néz ki, hanem a gyakorlatban is meggyőző. Lássuk a tapasztalatainkat!

A 40 km/h-s végsebesség nem okozott neki gondot

A rollert egy a hátsó kerékbe rejtett 830W-os elektromotorral szerelték fel, ami alapesetben csak 600W-ot ad le – vélhetően az EU-s szabályok miatt –, de a gyártó elrejtett benne egy trükköt, amivel előcsalhatjuk belőle az összes lóerőt.

Ehhez nem kell mást tennünk, mint kikapcsolt állapotban behúzni a fékkart, beindítani a járművet, aktiválni a gázt és háromszor meghúzni a gázkart. Ezzel elérhetjük a több mint 800W-os teljesítményt, ami a 28 Nm nyomaték mellett mind a gyorsulásnál, mind az emelkedők megmászásánál komoly hátteret ad.

Három teljesítményfokozat található benne, amelyek kapcsán minden esetben ugyanolyan gyorsulást tapasztaltunk, azonban a végsebességek korlátozva lettek. 

Az egyes fokozatban így 15 km/h, míg kettesben 25 km/h a maximum, de hármasban már a 40 km/h-t is elérhetjük vele. Érdekesség, hogy alattunk csak 37 km/h-t tudtunk kicsikarni belőle, de amint a rollert egy 45 kilós hölgy vezette, a végsebesség azonnal felugrott 42 km/h-ra. Ennyit számít, hogy ki áll a járművön!

Teljesítményét leteszteltük hegymenetben is. A 15 fokos lejtőt könnyedén, minimális sebességcsökkenéssel tudta abszolválni, viszont lejtőről lefelé érdemes odafigyelni, mert mi nem igazán éreztük a motorfék visszatartását, emiatt ajánlott a fékre tapadni már a kisebb lejtőkön is.

A kormány nemcsak komfortos, hanem állítható is

Ami különösen tetszett nekünk az Engwe Y600-as elektromos roller kialakítása kapcsán, az a kormány állíthatósága volt. A 65 centiméter széles kormány 98 és 123 centiméteres magasságban mozgatható, így bárki megtalálhatja a hozzá leginkább illő beállítást.

Kialakítása teljesen egyszerű és letisztult, a jobb oldalán találjuk a gázkart – a ravasz-szerű megoldás egy kicsit olcsó hatást kelt, bár könnyen kezelhető – és az egyik fékkart, az elektromos feszültség kijelzőjét, valamint egy kis köralakú LCD kijelzőt, ami nagyon hasznos értékeket prezentál.

Bár az erős napsütés nagy ellensége – pedig nem is érintőpanelről van szó –, de mutatja a megtett távolságot, a töltöttségi szintet és még a sebességet is többek között.

A kormány bal oldalán helyezték el a másik fékkart, az irányjelzőt, valamint a dudát is, aminek a hangja kifejezetten mókás lett, de a célnak megfelel. Ezen felül szintén a kormányon, ámde a rudazat alsó felén találjuk a roller első lámpáját.

Nagy kerekek, hidraulikus lengéscsillapítókkal

Az Engwe 10 hüvelykes tömlős kerekekkel szerelte fel rollerét, amelyek 4 hüvelyk szélesek és erősen bordázottak, off-road hatást keltenek, így nemcsak aszfalton, hanem földes úton egyaránt jól teszik a dolgukat. Még sárban is kipróbáltuk, de ilyenkor sem okoztak csalódást.

Különösen látványosra sikeredett a roller felnije is, ami hátul a motor miatt teljesen zárt, elől viszont nagyon vagány háromküllős kialakítást kapott.

A gyártó természetesen gondoskodott az extra lengéscsillapításról is. Elől-hátul hidraulikus lengéscsillapítókkal szerelte fel a járművet, amelyek kellően feszesek, aszfaltúton tökéletesek, de terepen is meglepően jó tartást adtak a rollernek.

Még nagy sebességnél sem éreztük azt, hogy a jármű instabil lenne, jól kezelte az úthibákat, bár mi földúton egy picit túl feszesnek éreztük a futóművet, kissé rázósabb volt a közlekedés, de az eredmény még így is bőven határértéken belül van. 

Az első-hátsó tárcsafék jól teszi a dolgát

A roller elől és hátul is mechanikus tárcsafékekkel rendelkezik, amelyek meglepően jól teszik a dolgukat, a fékkarokkal könnyen aktiválhatók.

Még vészfékezéskor is stabilan tartják, nem rángatják a járművet, ugyanakkor a 40 km/h-nál mért 7-8 méteres féktáv azért nem nevezhető kiemelkedőnek, de a 25 km/h-nál tapasztalt 2-3 métert nagyon jónak neveznénk.

Ami a fékrendszer kapcsán kicsit negatívum, hogy a hátsó féktárcsa gyakorlatilag folyamatosan hozzáér a fékbetéthez, így állandó súrlódó hangot ad, amit bizonyára egy hozzáértő könnyedén orvosolna, mi azonban nem tudtuk, így el kellett viselnünk zavaró hangját.

Akár 60 kilométert is elmehetünk vele egyetlen töltéssel

Bár a gyártó szerint a 48V18,2 Ah-s lítium-ion akkumulátorral akár 70 kilométeres hatótávot is elérhetünk, a gyakorlatban azonban nekünk nem jött ki a matek. Vegyes használatban inkább 55-60 kilométer az átlag, de ha nem kíméljük a lóerőket, akkor inkább 40-45 kilométert mondanánk.

Természetesen ez is kimagasló kategóriába sorolja a rollert, illetve azért elmondanánk, hogy Eco módban nem kizárt a 60 kilométer feletti hatótáv, de forgalomban ezt biztosan nem hozzuk vele össze.

Az akkumulátornak egyébiránt átlagosan 8 órára van szüksége a teljes feltöltéshez, ami egyáltalán nem rossz, bátran ajánljuk emiatt munkába vagy iskolába járáshoz, hiszen tökéletesen kiszolgálhatja ebből a szempontból a vásárlókat.

Fellépő, támasztó, lámpák – mindenből a legjobbat kapjuk

A roller többi kiegészítőjéről sem tudunk különösebben rosszat írni.

Fellépője kifejezetten nagy (230×550 mm), 46-os lábbal is kényelmesen elfértünk rajta, a 15 centiméteres hasmagasság miatt pedig terepen sem akadtunk el vele. Speciális gumiborítása nagyon jól tapad, kellően barázdált, a fehér Engwe logó pedig igencsak látványossá teszi. Hátsó felére lábtartó szerelhető, ha esetleg kényelmesebb úgy utazni vele.

Támasztója kellően stabil, könnyen meg tudja tartani a rollert. Ezt vaskos gumiborítással fokozta a gyártó, de kiemelnénk még, hogy nagyon könnyen kezelhető is, felhajtott állapotban pedig egyáltalán nem zavaró.

Kevés rolleren hasznos a sárvédő, az Engwe termékén azonban valóban funkcionálnak, sőt előre telepítve kapjuk őket.

A lámpák szempontjából nagyon kellemes meglepetés ért minket. Az első lámpa például meglepően nagy teljesítményre volt képes, erőteljes LED-világítása akár 30 méterre is képes megvilágítani az utat, ami jelentős pozitívum.

A hátsó lámpa ezzel szemben érdekesebb megoldásra épül. A sárvédőre erősített LED-es prizmát ugyanis két LED csíkkal egészítették ki a fellépő hátulján, amelyek nemcsak a fékezést jelzik, hanem irányjelzéskor villognak is.

Apropó irányjelzés, az index nemcsak jól láthatóan villog, hanem sípoló hanggal is jelzi az irányváltást – mint az autóban a kattogó hang –, sőt álló helyzetben sem kell lemondanunk a használatáról.

Ár-érték arányban az egyik legjobb elektromos roller az Engwe Y600

Mindent összevetve az Engwe elektromos rolleréről kijelenthetjük, hogy igazi ár-érték arány bajnok. A pénzünkért cserébe ugyanis egy kifejezetten masszív, jó megjelenésű és kiváló teljesítménnyel rendelkező elektromos rollert kapunk.

Kényelmesen, dinamikusan lehet vele közlekedni, de ami még fontosabb, a biztonság szempontjából sem panaszkodhatunk. Gyengéi gyakorlatilag eltörpülnek a tudása mellett, így igazi elektromos rolleres élményt kapunk tőle, sőt a 43 km/h-s végsebesség miatt még annál is többet.

A kezdeti bizonytalanság után mi nagyon kellemeset csalódtunk benne, egyáltalán nem egy nagymama-roller, ha az ülést jól elzárjuk a garázsban, akkor egy fiatalos megjelenésű és gyors járművet kapunk a név alatt, ami tökéletes választás lehet a mindennapokban.

Elérhető itt:

geekbuying.com

ElőnyökHátrányok
Masszív és strapabíró szerkezetNincs hozzá társalkalmazás
Nagyon jó teljesítmény és hatótávAlacsony kormánymagasságnál lógnak a kábelek
Innovatív megoldások sokaságaA csavarok gyakran ellenőrzést igényelnek
Kimagasló lámpateljesítményNapfényben nem látható a kijelző
Egyszerű beüzemelés és használatAz ülés leszerelése embert próbáló feladat
Állítható kormány
Még magasabb embereknek is kényelmes

Kapcsolódó anyagunk:

A legjobb elektromos rollerek (2024)

Engwe Y600
Elegáns, kényelmes és praktikus
Az Engwe Y600 egy kiváló választás azok számára, akik merész, de egyben elegáns megjelenésre vágynak. Ezen tulajdonságok mellé társul még a remek ár, kiemelkedő hatótáv és kiváló teljesítmény is.
8.1
Teszt Plussz Magazin független ajánlásával