Újabb elektromos rollert teszteltünk a KuKirin kínálatából. A G2 Max kisebb teljesítménnyel nem fog a G4-es modellhez érni, ez azonban nem jelenti azt, hogy rossz!
Egyre nagyobb nevet szerez magának az elektromos rollerek piacán a KuKirin, akik a rollerek mellett elektromos kerékpárok gyártásával is foglalkoznak, az általuk képviselt minőségről pedig már korábban meggyőztek minket.
Erről olvasóink is megbizonyosodhattak KuKirin G4 elektromos roller tesztünk által, most pedig elérkezett az idő, hogy kipróbáljunk egy újabb modellt a gyártó kínálatából, így megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban a KuKirin G2 Max.
Azt előre elmondanánk, hogy a G4-es modellhez mérten azért itt jóval visszafogottabb teljesítmény fogadott minket, de mivel egy olcsóbb járműről beszélünk, ez talán nem is meglepő, különösen annak fényében, hogy a középkategóriában bőven megfelelhet az elvárásainknak a termék.
Lássuk egy kicsit bővebben, hogy miről is van szó!
KuKirin G2 Max
Motor erő | 1000 Watt |
Motor típus | Elektromotor |
Töltési idő | 10-11 óra |
Akkumulátor-kapacitás | 20 AH |
Termék súlya | 31 kilogramm |
Max. megtehető távolság (gyári adatok szerint) | 80 kilométer |
Max. terhelhetőség | 120 kilogramm |
Gumiabroncs méret | 10″ |
Sebességi fokozatok | 3 |
Max. sebesség | 55 km/h |
A tesztelőről
Az alábbiakban több helyen is hivatkozunk a tesztelő testi adottságaira, hiszen egyáltalán nem mindegy, milyen magas és mekkora testsúlyú ember alkot véleményt egy elektromos rollerről, amelynek a teljesítményét és komfortját alapvetően meghatározzák ezek a paraméterek.
A roller tudását 71 kilogrammos testsúllyal és 180 centiméteres magassággal teszteltük. Általánosságban nem is okoztak problémát a roller számára ezek a paraméterek, de a végsebesség és a hatótáv kapcsán azért voltak minimális eltérések a gyári adatokhoz képest. Erről viszont később!
Masszív dobozban, teljes védőcsomagolásban érkezik
A rollert egy különösen biztonságos csomagolással látta el a gyártó, így bátran megrendelhetjük magunknak webshopból, hiszen egy hatalmas (nagyjából 1×1,5 méteres) kartondobozban érkezik, magát a járművet pedig méretpontos hungarocelltömbök között helyezték el.
Plusz extra, hogy a rollert extra fóliák is védik a sérülésektől. A doboz méretei miatt ugyan a kiemelés egy kicsit nehézkes, de ha elfektetjük és a megfelelő pontokon elvágjuk a kartont, akkor ez sem okozhat nehézségeket.
Kiegészítők
A csomagban ráadásul mindent megtalálunk ahhoz, hogy a rollert könnyedén össze tudjuk rakni, illetve ezzel egyetemben használatba venni. Kapunk hozzá egy gyorstalpalót és egy alapos használati útmutatót, szerszámkészletet, sőt még egy pumpát is a kerekekhez.
Ezen felül ott lesz a kulcs az indításhoz, a töltéshez a tápegység, illetve a kábel, de a KuKirin még egy ülést is elrejtett a csomagban a hozzá kapcsolódó tartókonzollal, így ülve egyaránt használható a jármű.
Pár perc alatt összeszerelhető
Kis túlzással a kicsomagolás tovább tart, mint a roller összeszerelése. Alig pár perc az egész, köszönhetően annak, hogy a hasznos útmutató mellé kapunk egy svájci bicska módjára működő szerszámos készletet.
Gyakorlatilag annyi dolgunk van, hogy a helyére erősítjük a kormányt, illetve ízlés szerint rögzítjük az ülést a csomagban található négy extra csavarral, és már indulhatunk is a próbaútra.
A mi rollerünk nem igényelt extra beállítást, de azért a keréknyomást és a fékeket ajánlott az első út előtt ellenőrizni!
Erős fémvázzal, csinos megjelenéssel
Ha az ülést nem szereljük fel a rollerre, akkor elmondhatjuk róla, hogy különösen csinos, alapvetően fiatalos, bizonyos szögből már-már vagány megjelenése van a járműnek.
Nem túl kacifántos, alapvetően inkább szolidnak neveznénk a dizájnt, míg az anyaghasználat tekintetében sem tudunk belekötni, a roller váza és főbb elemei alumíniumból, illetve acélból készülnek, nem véletlen, hogy több mint 30 kilogramm a tömege és nem okoz neki gondot a 120 kilogrammos teherbírás sem.
A kormányrúd testmagassághoz állítható, igény szerint pedig ráhajtható a vázra a szállítás és a tárolás érdekében, de méretei miatt (1260x605x580 mm) így sem túl egyszerű vele felszállni egy buszra vagy egy vonatra.
Az összecsukás két lépésből megoldható, csak kitekerjük a biztosítószeget, majd kihúzzuk és a kormány ezzel lehajthatóvá válik. Nagy méretei miatt még egy 2021-es Toyota Land Cruiser 600 literes csomagtartójában is alig fért el – dobozában csak eldöntött ülésekkel –, így nem ajánljuk olyan esetekben, ha sokat hordoznánk a rollert ilyen formában.
Megjelenését szürke-fekete váz, narancssárga feliratok, illetve apróbb dizájnelemek dobják fel, míg tartósságát az IP54-es besorolással nyomatékosította a gyártó.
A KuKirin G2 Max elektromos roller a gyakorlatban
Az összeszereléshez hasonlóan a roller indítása is pofonegyszerűre sikerült. Csak bedugjuk a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, elfordítjuk – gyakorlatilag áram alá helyezzük az eszközt –, és megnyomjuk az indítógombot.
Ezt követően nincs más teendőnk, csak meglökni magunkat, meghúzni a gázt, és élvezni az elektromos rollerezés által nyújtott örömöket.
A kormány kellően széles, minden azonnal kézre áll
Érezhetően sok időt töltöttek a KuKirin mérnökei a megfelelő kormánykialakítással. Eleve 605 mm széles és állítható magassággal rendelkezik (három fokozatban kalibrálható), amivel nem árt óvatosan bánni, mert túl magason könnyen eltalálhatunk vele egy gyereket vagy egy alacsonyabb felnőttet, ha emberek között használjuk.
Akárcsak egy motorkerékpáron, jobb oldalon találjuk a gázkart, ami hüvelykujjal egyszerűen működtethető, de mindkét oldalon lesz fékkar is, mely szintén könnyen behúzható, működtethető, jól kézre áll.
A kormány bal oldaláról tudjuk kezelni a lámpakapcsolót, alatta helyezkedik el a bekapcsoló gomb, amivel a fokozatokat is módosíthatjuk (összesen három közül válogathatunk), sőt még a dudát is itt találjuk, ami szerintünk egy kicsit halkabb lett, mint kellene.
Szintén a kormány része a kijelző, avagy a műszerfal, ami rengeteg információt mutat. Az aktuális sebességet – ez valamiért nem állítható, hogy km/h vagy mp/h legyen), a választott fokozatot, az összes és az aktuális megtett távolságot, valamint az akkumulátor kapcsán a töltöttségi szintet.
A kormányrúd alján helyezték el a lámpát, ami egy kicsit érdekesnek tűnt, hiszen egy kicsit talán túl fókuszáltan, egy pontba világít, de ettől függetlenül kellően erős volt, napközben is látható maradt, sötétben pedig jól láttuk vele az utat.
Nagy fellépő, fém lábtartóval
A KuKirin G2 Max lábtartója kellemesen tágas kialakítású, 545×211 mm lett. Bár szűkösen, de mi még 46-os lábbal is elfértünk rajta. A roller magasított kialakítású, így a fellépő 23 centiméterre van a talajtól, de a barázdált gumiborítás miatt mindvégig megfelelő tapadást biztosít.
Maga a felület ugyan nem cserélhető, de nincs is szükség rá, a narancssárga feliratokkal kifejezetten látványos lett. Érdekesség, hogy a hátsó felén egy fém lábtartó is helyet kapott, ami növeli az utazási komfortot, sőt az egyensúlyozásban egyaránt segíthet.
A fellépőre kényelmesen rögzíthető az ülés. Mi ugyan nem használtuk túl sokat, de kipróbáltuk, nagyon kényelmes, nem pattog rajta az ember, kellően masszív, jó minőségű anyagokból készült, viszont a felhasználók többsége vélhetően ki sem csomagolja majd.
Pneumatikus off-road kerekek, nagyszerű lengéscsillapítókkal
A gyártó 10 hüvelykes pneumatikus off-road kerekekkel tervezte a rollert, ami különösen jó döntés volt. A tömlős kialakítás miatt a megfelelő keréknyomásra ugyan ügyelni kell, de ha ez adott, akkor nagyon kényelmes, biztonságos utaskomfortot kínál.
Sárban ugyan minimálisan csúszik, és hirtelen gázadáskor elkapar (ez érthető a hirtelen nyomaték leadás miatt), száraz úton viszont nagyszerű tapadást nyújt. Az első tengelyre szerelt háromküllős felnin – hátul tömör felni van – ráadásul még nagyon látványos összhatást is kelt.
A csomagban extra gumikat nem kapunk a rollerhez, de ha defektet kapnánk, külön külső- és belső is rendelhető hozzá.
Ami különösen jól sikerült a G2 Max-on, az a lengéscsillapítás. Nem túl puha, nem túl feszes, nagyon ügyesen elnyeli az egyenetlenségeket, mindvégig biztonságos összhatást kelt még magas sebesség mellett sem rezonál, fordulásnál is kellemes összhatást nyújt, földúton pedig különösen élvezetes volt, ahogy csillapította az úthibákat.
Ezt a négykaros sokkelnyelő felfüggesztés, valamint a hagyományos lengéscsillapítás ötvözetével érte el a gyártó, érdekesség pedig, hogy a korábbi modellhez képest éppen ezen a téren történt a legkomolyabb fejlesztés.
Jól megy, jól gyorsul, de hiányzik a kraft belőle
Bár alapvetően elégedettek voltunk a rollerrel, a teljesítmény tekintetében azonban egy kis csalódást okozott, hiszen nem hozta azokat az értékeket, amiket a gyártó megígért, de azért nem is voltak orbitális különbségek.
A roller végsebessége ugyanis harmadik fokozatban 55 km/h a gyári adatok alapján, amit 71 kilogrammal terhelve 3-as fokozatban mi 49-50 km/h-nak mértünk, ami egyáltalán nem rossz, egy 50 kilós embernek szinte biztosan nem okoz gondot a maximális sebesség elérése.
Méréseink túlterhelés esetén
Természetesen nagyobb testsúly mellett is lemértük a roller teljesítményét. Bár tisztában vagyunk vele, hogy ez a jármű nem feltétlen a nagyobb darab emberek szállítására szolgál, de a legtöbbször így is megállta a helyét, viszont a számokon érezhető volt a több mint 100 kilogrammos testsúly.
Ezzel a háttérrel ugyanis már első fokozatban sem értük el vele a 15 km/h-s sebességet – csak 13 km/h-t –, sőt a második fokozatban is csak 33 km/h volt a maximum a 35 km/h helyett, a legnagyobb különbséget viszont a legerősebb módban tapasztaltuk.
Itt ugyanis túlterhelés alatt 55 helyett csak 43 km/h-t produkált, ami nem feltétlenül rossz, hiszen egyébként egy szénkefe nélküli, 1000W-os elektromotor dolgozik benne, ami 25 Nm nyomatékkal bír a papírforma szerint.
Ezek az adatok egyébiránt hellyel-közzel meg is állják a helyüket a gyakorlatban, hiszen a 30 fokos emelkedőn minimális sebességvisszaesés mellett tudtunk haladni vele a tesztelő súlyától függetlenül.
A fékhatás normál teljesítmény mellett kielégítő, vészfékezésnél már nem a legjobb
Elől-hátul mechanikus tárcsafék biztosítja a KuKirin G2 Max fékhatását. Ezeket a bal és a jobb fékkarok meghúzásával tudjunk aktiválni. Kisebb fékezésnél tökéletesen működtek, biztonságosan megálltunk, korrigálásoknál sem volt vele gond, de vészfékezésnél már igen.
Lemértük ugyanis, hogy 35 km/h-s sebességnél a vészfékezéskor 8 méteres féktávot produkált a roller, ami egyáltalán nem nevezhető túl kiemelkedőnek. Éppen ellenkezőleg!
A KERS-rendszer egyébiránt ebben a rollerben is működik, fékezéskor aktiválódik az energiavisszatöltés, így volt olyan utunk, amikor csak a fékezésekkel két rubrikányi energiát is visszakaptunk a tízből.
Akár 65-70 kilométeres hatótáv is kihozható belőle
A gyártó az 54,6V-os akkumulátor teljes üzemidejét – amit 10-11 órás töltéssel érhetünk el – 80 kilométerben határozta meg, amiből normál testsúly mellett 65-70-et kényelmesen ki is tudtunk hozni a tesztek alatt, így 50 kilós személyeknél kényelmesen tartható a gyári papírforma.
Természetesen ebben a tekintetben is mértünk túlterhelt értékeket, így több mint 100 kilós tesztelőnk alatt nagyjából 50-55 kilométeres hatótávot mértünk vegyes használatban, ami szintén egyáltalán nem rossz.
Egyéb tudnivalók
A roller kellően széles és hatékony sárvédőkkel lett szerelve, ezen felül támasztója is elég erős, illetve fémből készült, ezáltal könnyen meg tudja tartani a jármű súlyát, könnyen felhajtható, menet közben egyáltalán nem zavaró.
Természetesen nemcsak a frontoldalon, hanem hátul is találunk rajta lámpát, valójában egy csíkszerű formában, ami nagyon látványos és praktikus, hiszen féklámpakánt is funkcionál, gyakorlatilag villog fékezésnél, sőt álló helyzetben egyaránt bekapcsolt állapotban marad.
A roller oldalán is található csíkban két lámpa, de nem spórolta ki a gyártó az indexet sem, ezt a kormányon kapcsolhatjuk, sőt még a kijelzőn is láthatjuk, hogy éppen merrefelé villog az irányjelző, ami sok esetben hasznos lehet.
Vannak hibái, de azért szerethető a KuKirin G2 Max
Bár közel sem voltunk annyira elájulva tőle, mint a G4-nél, hiszen teljesítményben elmarad tőle – ami az alacsonyabb ára és a kisebb motorja miatt maximálisan érthető – és a fékhatása sem túl kiemelkedő, de a kisebb termetű tulajdonosok maximálisan elégedettek lehetnek vele.
Különösen tetszett például, hogy nagyon látványos megjelenéssel rendelkezik, a termékdizájn igencsak egyben van, a képernyője nagyon informatív és jól világít – bár nem érintőpanel –, a kormány magassága is állítható, lengéscsillapítója pedig egyenesen álleejtő.
Egy olyan középkategóriás elektromos roller lett tehát a KuKirin G2 Max, ami terepen és városi használatban egyaránt megállja a helyét, de a vásárláskor vegyük figyelembe a testsúlyunkat és a felhasználás módját, hiszen ez alapvetően meghatározza a jármű teljesítményét.
Előnyök | Hátrányok |
Nagyon stabil és masszív szerkezet | Nagyon nehéz |
Kimagasló és kényelmes lengéscsillapítás | Vészfékezéskor nagyon hosszú a fékút |
Állítható kormányszerkezet | Nem teljesen vízálló |
Egyszerű szerelhetőség | Sokáig kell tölteni |
Hasznos és jól látható kijelző | |
Minden téren biztonságos | |
Extra ülést is kapunk hozzá |
Kapcsolódó anyagunk: